Modele

Hydrema 912D/DS

Hydrema seria 912D posiada wiele funkcji mających na celu poprawę bezpieczeństwa operatora i wydajności. Sprawdzone przegubowe podwozie zostało zaprojektowane, aby utrzymać niską waga netto i zapewnić doskonałą jazdę po nierównym terenie, posiadając jednocześnie wysoką ładowność. Nowa kabina oferuje operatorowi najwyższy poziom komfortu a nowy silnik zgodny z normą stage 3a zapewnia modelowi 912D daleką pozycję przed konkurentami. Wyposażona w zaawansowany system zawieszenie Hydrema, Model 912DS wyznacza nowe standardy komfortu dla tej klasy maszyn. Model 912 jest znany ze swoich niezawodnych właściwości jezdnych i solidności. Nadaje się w szczególności pod wynajem gdzie wymagana jest najwyższa niezawodność i prostota obsługi.



Centralna oś przegubowa i jakość jazdy
Kluczem do wydajności i właściwości oferowanych przez 912D jest przegubowa oś sterująca podwoziem. Centralna oś przegubowa i hydrauliczne stabilizatory zachowują stabilność i bezpieczeństwo maszyny, automatycznie przenosząc ciężar w odpowiednie miejsce. Podwozie zapewnia, że wszystkie koła stale kontrolują zmniejszenie kontaktu z podłożem i standardowe ogumienie TWIN zapewniają wyjątkową przyczepność przy minimalnym uszkodzeniu gruntu. Oś przegubowa, która jest umieszczona centralnie, zwiększa zwrotność przy małym promieniu skrętu i polepsza właściwości pozycjonowania. Dodatkowo tempomat pozwala na bardziej komfortowe użytkowanie na drogach publicznych.

Zawieszenie na przedniej osi ze sterowaniem elektronicznym poziomu
Model 912DS jest wyposażony w nowo opracowany układ zawieszenia przedniej osi. System elektro-hydraulicznie sterowanych sprężyn wyposażony w niezależne cylindry zawieszenia i regulację skoku przednich kół. Dzięki szybkiej regulacji i długiemu skokowi amortyzatorów, system zapewnia skalę i poziom komfortu dotąd niedostępny dla tego typu maszyn. Mniejszy wpływ drgań podczas długiego dnia pracy i pozwoli na znaczne zwiększenie wydajności pracy operatora, w szczególności podczas transport na większych odległościach.
Model 912DS model został stworzony dla najbardziej profesjonalnych i wymagających użytkowników.

Silnik
Maszyna 912D wyposażona jest w nowoczesny silnik Perkins spełniający normę emisji spalin STAGE 3a i wyposażony w system wtrysku paliwa Common Rail. Jednostka ta oferuje moment obrotowy o prawie 20% większy niż silniki starszej generacji dając maszynie najlepszy stosunek mocy do wagi na rynku. Dzięki nowoczesnej i wyjątkowo wytrzymałej konstrukcji maszyna może pracować na bardzo stromych zboczach i w najtrudniejszych warunkach terenowych. HYDREMA 912D posiada zdumiewającą zdolność dawania sobie rady z zadaniami niemożliwymi do wykonania z użyciem innych maszyn o podobnej konstrukcji lub przeznaczeniu. Wysoki moment obrotowy silnika oferuje większą moc przy niższych obrotach, co poprawia ekonomikę zużycia paliwa i hałasu, które są zarówno ważne ze względów ekologicznych i finansowych.

Skrzynia biegów
Model 912D wyposażony jest w ulepszoną 6 biegową skrzynię ZF z funkcją Soft-Shift działającą w sposób identyczny jak dwusprzęgłowe przekładnie typu „powershift” znane z samochodów osobowych i ciężarowych. Oferuje w pełni automatyczną lub manualną zmianę biegów, ta inteligentna skrzynia automatycznie przesunie nawet 2 biegi w odpowiednich warunkach, aby płynnie zwiększyć przyspieszenie niezależnie od ładunku.

Zabudowa wywrotki
Zabudowa wywrotki ma zapewnić łatwy i szybki załadunek oraz rozładunek. Poprzez wybór funkcji MultiTip wywrotka może obrócić się o 180o stopni i wyładować ładunek w dowolnym miejscu. Funkcje takie jak przerwa wysypu i automatyczna przepustnica kontrolująca prędkość całego procesu podnoszą funkcjonalność maszyny. MultiTip z funkcją automatycznego powrotu pozwala powrócić zabudowie na pozycję transportową w sposób automatyczny a operatorowi skupić się wyłącznie na prowadzeniu wozidła. Zabudowa jest obsługiwana przez dwa aktywne podwójne cylindry z opcją obrotu, który jest obsługiwany przez solidny pierścień obrotowy zamontowanej na tylnej ramie podwozia.

Optymalny komfort pracy operatora
Po przeanalizowaniu warunków pracy i postawy, w jakiej operator powinien ją wykonywać wyprodukowaliśmy najbardziej nowoczesną kabinę na rynku. Kabina serii D jest przestronniejsza, posiada lepszą widocznością i przyjemniejsze w dotyku wnętrze niż inne kabiny dostępne w porównywalnych konstrukcjach. Wszystkie przyrządy są ergonomicznie umieszczone, a siedziska i oparcia są w pełni dostosowywane w sposób indywidualny. Widoczność została poprawiona poprzez zwiększenie przeszklonych powierzchni, nowy układ klimatyzacji, w który wyposażona jest maszyna posiada standardowo 8 dysz powietrznych umieszczonych w całej kabinie. Poziom wibracji został maksymalnie zredukowany poprzez zamontowanie specjalnych amortyzatorów olejowych tworzących punktowe zawieszenie silnika współpracujące dodatkowo z układem anty wibracyjnego zawieszenia kabiny przeniesionym ze sprawdzonych i cenionych modeli 912C. Kabina wyposażona jest również w automatyczne oświetlenie wejścia/wyjścia zapewniające bezpieczniejszą pracę w nocy.

Dynamiczne kształty
Wiele czasu i wysiłku włożono w projektowanie maszyny 912D, aby pod względem, jakości i funkcjonalności utrzymać ją na czele w swojej klasie. Projektanci przemysłowi zostali zatrudnieni, aby wziąć udział w zaprojektowaniu każdego szczegółu włączając osiem świateł roboczych, wbudowaną skrzynkę narzędziową i przyjemne w eksploatacji oraz odporne na uszkodzenia wnętrze kabiny. Operator ma doskonałą środowisko pracy z łatwym do zrozumienia systemem kontroli, podgrzewanymi siedzeniami, elektrycznymi lusterkami boczne i najwydajniejszym dostępnym na rynku systemem ‘Off Road’!

Komputer przyjazny dla użytkownika
Hydrema 922D posiada wyświetlacz przyrządów oparty na systemie Windows o rozdzielczości ekranu 6,4''. Współpracuje on z kamerą cofania zamontowana na tyle pojazdu gdy ten pracuje na biegu wstecznym. Wyświetlacz dostarcza operatorowi wszystkich niezbędnych informacje w czasie pracy, w tym ostrzeżenia tekstowe w razie wystąpienia awarii lub nieprawidłowej pracy maszyny. Komputer ma funkcje zbierania danych w celu wsparcia serwisu i instrukcji dotyczących codziennej konserwacji dokonywanych przez operatora. Istnieje możliwość pobierania danych, uaktualniania oprogramowania poprzez gniazdo USB.

ZAWIESZENIE:
Przegubowe podwozie klasy HEAVY DUTY o wytrzymałej konstrukcji, profile automatycznie spawane. 912D to maszyna do cięższych zadań wyposażona w sztywne zintegrowane mosty napędowe, natomiast 912DS zapewnia większy komfort i zdolność pokonywania przeszkód terenowych dzięki osi przedniej zawieszoną wahadłowo na resorach – układ amortyzatorów śrubowych sterowanych elektrohydraulicznie z funkcją poziomowania i niwelacji (dodatkowo amortyzowanej na dwóch stabilizatorach hydraulicznych z blokadą w każdej pozycji). Oś przednia w punkcie wahania wyposażona jest w duże sferyczne łożyska przegubowe znacznie podnoszące niezawodność i trwałość konstrukcji. Zbiornik paliwa i zbiornik hydrauliczny są zintegrowane z przednim ramą nośną.
Oscylacja osi:     24º

UKŁAD KIEROWNICZY:
Hydrostatyczny układ kierowniczy ramy przegubowej wyposażony w system ‘Load Sensing’ z 2 cylindrami skrętu typu ‘doubleacting’ o dwukierunkowym działaniu spełniające również rolę stabilizatorów. Zawór główny i zintegrowane sterowanie awaryjne. Siłowniki z amortyzacją krańcowych pozycjach.
Max. kąt skrętu   ± 35o

OSIE:
W modelu 912D założone są sztywne osie, podczas gdy w model 912DS oś przednia jest amortyzowana. Osie mają przekładnią planetarną w piastach kół i oddzielne komory olejowe piast. Przednia oś posiada automatyczną blokadę – układ typu LSD o zwiększonym tarciu wewnętrznym. Tylna oś posiada standardowo elektro-hydraulicznie aktywowaną 100% blokadę mechanizmu różnicowego.

HAMULCE:
Pełny dwuobiegowy układ hamulcowy z całkowicie zamkniętymi zanurzonymi w oleju hamulcami roboczymi (zasadniczymi) na każdym z kół. Samo dopasowujący, bezawaryjny hamulec postojowy. Bezobsługowe hamulce. System hamulca parkingowego typu »fail-safe« z elektro-hydrauliczną aktywacją przekładni planetarnych w komorach olejowych na osi przedniej.

OPONY:
Opony TWIN 600/55-26.5.

SILNIK:
Najnowszej generacji silnik Perkins E1104D-44TA spełniający normy emisji spalin Stage 3a. 4,4 l turbo diesel, 16-zaworowy z intercoolerem powietrze / powietrze, wtrysk paliwa Common Rail. Moc jednostki 96 kW/131 KM przy 2200 obr. Max. moment obrotowy 516 Nm przy 1400 obr. Zbiornik paliwa o pojemności 140 l zintegrowany z przednim podwoziem.

SKRZYNIA BIEGÓW:
ZF WG115 6-biegowa w pełni automatyczny »ERGOPOWER« całkowicie sterowana elektronicznie.
Sterowane elektroniczne ciśnienie na każdym sprzęgle zapewnia całkowicie gładkie zmiany biegów bez utraty siły pociągowej. (6 do przodu / 3 do tyłu). Stały napęd na 4 koła.

SYSTEM HYDRAULICZNY:
Pompa hydrauliczna o przepływie 84 l/min z układem pierwszeństwa dla układu kierowniczego.
Osobna pompa dla hamulców i stabilizatorów.

ZABUDOWA WYWROTKI:
Automatycznie spawana ze stali o wysokiej wytrzymałości.

MULTITIP (opcjonalnie):
Kompaktowy i szybki system obrotowy wysypu z tyłu i na boki. System obracania jest obsługiwana przez solidny łożyskowy pierścieniem obrotowym. Ruch osiowy odbywa się za pomocą 2 cylindrów ‘doubleacting’ o dwukierunkowym działaniu. Funkcja wysypu obsługiwana jest poprzez dwa pojedynczo działające cylindry teleskopowe.

POZIOM HAŁASU:
LwA: (na zewnątrz) 104 db(A) 2000/14/EC
LpA: (wewnątrz) 73 db(A) ISO 639
 
WYPOSAŻENIE PODSTAWOWE :
  • Opony TWIN 600/55-26, 5
  • Wodoszczelne złącza elektryczne
  • Mechanizm różnicowy typu LSD o zwiększonym tarciu w osi przedniej
  • 100% blokada mechanizmu różnicowego w osi tylnej
  • Kabina z zawieszeniem antywibracyjnym
  • Przednia oś amortyzowana z automatycznym samo poziomowaniem
  • Klimatyzacja automatyczna
  • Komfortowy fotel operatora z zagłówkiem
  • Światło ostrzegawcze
  • Radio z CD/MP3
  • Podgrzewane lusterka boczne na błotniku
  • Podgrzewany fotel operatora
  • Gałka na kierownicy wspomagająca prowadzenie
  • Automatyczne światła jazdy
  • 8 reflektorów roboczych Mega Beam
  • Gniazdko w kabinie 12V/24V
  • Przednia wycieraczka Interval
  • Osłony przeciwsłoneczne z przodu
  • Lampa przenośna
  • Czerwone nocne światło kabiny
  • Automatyczna regulacja prędkości wysypu
  • Automatyczny hamulec wysypu

WYPOSAŻENIE OPCJONALNE:
  • Dodatkowe światło ostrzegawcze
  • Opony 17,5 x 25 EM
  • Zaczep do holowania - typ widelec
  • Bio-olej
  • Zabudowa MultiTip z obrotem L/R – 180o
  • Automatyczny powrót wysypu
  • Blokada zintegrowanego wału napędowego
  • Trójkąt ostrzegawczy
  • Układ wstępnego rozgrzewania silnika
  • Wzmocnione – hartowane nadwozie wywrotki
  • Zabezpieczenie tylnych świateł przed stłuczeniem
  • Zabudowa wywrotki z poszerzoną górną krawędzią burt
  • Fotel operatora z zawieszeniem pneumatycznym
  • 3-punktowy zaczep osprzętu roboczego
  • Kamera cofania z tył pojazdu
  • Centralny system smarowania
  • Zdalne sterowanie radiowe całej maszyny
  • Elektrycznie regulowane lusterka boczne
  • Ksenonowe reflektory robocze

WYMIARY:

912D
Wywrotka Std.
912DS
Wywrotka Std.
912D
MultiTip
912DS
MultiTip
Waga całkowita [kg] 17060 17330 17520 17790
Ciężar własny [kg] 7060 7330 7520 7790
Ładowność [kg] 10000
10000 10000 10000
Obciążenie mostów, przedni(ciężar własny) [kg] 4300 4460 4380 4540
Waga mostu, tylny(ciężar własny) [kg] 2760 2870 3140 3250
Waga mostu, przedni(pod obciążeniem) [kg] 6480 6640 6840 7000
Waga mostu, tylny(pod obciążeniem) [kg] 10580 10690 10680 10790
A Rozstaw kół [mm] 1860 1860 1860 1860
B Szerokość całkowita Opony std./Opony opcj.[mm] 2470 / 2200 2470 / 2200 2470 / 2200 2470 / 2200
C Prześwit [mm] 400 400 400 400
D Szerokość korpusu [mm] 2210 2210 2210 2210
E Wysokość max [mm] 2750 2790 2750 2790
F Wysokość załadowcza [mm] 2170 2210 2320 2360
G Wysokość podnoszenia korpusu [mm] 4215 4255 4450 4490
H Prześwit wysypu [mm] 1050 1090 1200 1240
I Nawis tylny [mm] 1000 100 920 920
J Rozstaw osi [mm] 3080 3080 3080 3080
K Długość całkowita [mm] 5820 5820 5900
5900
L Kąt nachylenia, przód [o]
27 28 27 28
M Kąt nachylenia, tył [o]
73 73 79 79
N Kąt wysypu [o]
75 75 67 67
R Nawis, przód [mm] 1820 1820 1820 1820
V Zwis wywrotki przy wysypie bocznym [mm]

500 500
Pojemność std.wywrotki [m 3]
5,6 5,6 5,6 5,6
Współczynnik obrotu [m] 6,1 6,1 6,1 6,1
Czas wysypywania [s] 6 6 8 8



www.HYDREMA-POLSKA.pl
Dystrybutor na terenie Polski:
95-002 Nowe Łagiewniki ul. Okólna 64; e-mail: info@hydrema-polska.pl
tel. + 48 600 408 895 tel. + 48 42 659 03 75